Political Blogs/ Blogs about children with behavioral problems

By: Heleen
On: September 10, 2006
About Heleen

Summary of this post in English:

In this post I give an outline of a research of blogs I would like to undertake. I would like to see how many Dutch politicians have a blog. Then I would like to make a discourse analysis of the posts that these politicians placed the days after the government fell on June 30th 2006.

But then I changed my mind and decided I would rather investigate blogs that involve children with behavioral problems. I took this decision because my master thesis will concern an educational game for kids with behavioral problems. In my masters thesis I would like to see if one can teach these children social skills (in English this is calles “personal and social education”, “moral education”, “values education” or “citizenship education”)

More information about my research can be found on my research blog:

The rest of this post is in Dutch

Na het mailtje van Geert heb ik besloten om het onderstaande onderzoek niet te gaan uitvoeren. Ik weet namelijk al een beetje wat het onderwerp van mijn master scriptie gaat worden, dus lijkt het me handig om dit onderwerp daarop aan te laten sluiten. (Zoals Geert in zijn mail voorstelt)

Het onderzoek van mijn master scriptie zal gaan over kinderen met gedragsproblemen. Aangezien zij ruzie met elkaar krijgen om de kleinste dingen, is het verstandig om hen te laten communiceren of met elkaar te spelen op een gemedieerde manier. Voor mijn stage bij Waag Society zal ik het onderzoek doen voor het self city project. Op dit moment weet ik er nog niet heel veel over, maar het is de bedoeling om een spel of een virtuele wereld te creeren waarin deze kinderen met elkaar kunnen omgaan en op deze manier leren hoe zij met andere kinderen moet communiceren en spelen.

Dit is nog heel abstract, maar ik moet dit in de komende weken concreet krijgen. Donderdag heb ik een vergadering bij Waag Society met alle betrokkenen van het project en in de komende weken zal ik beginnen met het project en hier drie dagen per week aan werken. Dus zal ik het bovenstaande heel snel kunnen afbakenen en concreet krijgen.

——————————————————————-

In mijn onderzoek zal ik politieke blogs bestuderen. Ik zou graag willen nagaan of de fractievoorzitters van de grootste politieke partijen van Nederland een blog hebben om zich te richten tot hun achterban. Indien zij geen blog hiervoor hebben, zou ik willen onderzoeken welk medium zij gebruiken om “het volk” te bereiken. Zo heeft Wouter Bos een “Boscast”.

Nadat ik dit heb vastgesteld komt mijn echte onderzoeksvraag: Op welke manier berichten de verschillende fractievoorzitters over de val van kabinet Balkenende II op 30 juni 2006?

Methode: tekstanalyse

Politieke blogs van: