Help a student! And fill out a short questionnaire

By: Heleen
On: April 4, 2007
About Heleen

Matthijs Rutten has developed a digital survey for his thesis. It itvolves new media and politics, or in particular the manner in which politicians use digital communication tools in order to get as many votes as possible. In this survey Matthijs tries to find out the manner in which people are influenced by these digital communication tools when they choose the political party they will vote for. So if you understand Dutch (the survey is in Dutch) and you are between 18- 35, please fill out the survey and help a student get data for his thesis! (There are 30 questions, so it only takes a minute)

Message from Matthijs in Dutch:

In verkiezingstijd wordt de kiezer allang niet meer toegesproken vanaf de zeepkist!
Virtueel ontbijten met Marc, een humoristische tekst te downloaden voor de TomTom van Femke of de persoonlijke boodschap van Jan: nieuwe media worden in toenemende mate ingezet om stemmen te winnen. Maar is deze manier van campagnevoeren ook effectief? In welke mate kunnen nieuwe media effectief het stemgedrag van jongeren beïnvloeden? Ben jij tussen de achttien en vijfendertig jaar oud, heb je bij de laatste tweede kamerverkiezingen gestemd en heb jij een paar minuten tijd om dertig vragen in te vullen? De responsies worden discreet behandeld en uitsluitend gebruikt voor de vervaardiging van mijn scriptie. Bij voorbaat heel hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten,

Matthijs Rutten